Спеціальна навчально-виховна установа
  • навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
  • Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п.4 Закону України «Про освіту» вважається:

академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю)власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання,зокрема підчас оцінювання результатів навчання;

обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обманує, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

необ'єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

  • Академічна доброчесність упроваджується через систему принципів: законності, професіоналізму, чесності, відповідальності, прозорості, толерантності.

ІІІ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

  • Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об'єктивне оцінювання результатів навчання.
  • Дотримання академічної доброчесності здобувачам освіти передбачає:
  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень ,відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
  • Дотримання академічної доброчесності батьками здобувачів освіти (або особами, які їх замінюють) передбачає:
  • виховання в дітей поваги до прав і свобод однокласників та вчителів;
  • виховання відповідального ставлення до власного фізичного та психічного здоров'я;
  • виховання поваги до державної мови та державних символів України, усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, Статуту ліцею, Правил внутрішнього розпорядку;

¾ формування в дитини культури життя у взаєморозумінні, а також таких загальнолюдських цінностей, як справедливість, патріотизм, гуманізм, толерантність, працелюбство.

ІV. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ

АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

  • За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
  • відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
  • позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
  • За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
  • повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
  • повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
  • відрахування із школи.

V.КОМІСІЯ З ПИТАНЬ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

  • Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається Комісією з питань академічної доброчесності з урахуванням вимог Закону України «Про освіту» та інших спеціальних законів.
  • Комісія з питань академічної доброчесності (далі-Комісія) -це незалежний орган, що діє в НВК з метою забезпечення моніторингу дотримання членами шкільної спільноти морально-етичних та правових норм цього Положення.
  • До складу Комісії входять голова, заступник голови, секретар, представники Піклувальної ради НВК, учнівського самоврядування та педагогічного колективу. Склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Голова, заступник голови та секретар Комісії обираються з числа осіб, що входять до неї. Термін повноважень Комісії-1 рік.
  • Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
  • ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
  • особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
  • знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
  • оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
  • ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  • Учасники освітнього процесу (педагогічні працівники, здобувачі освіти, батьки або особи, що їх замінюють) мають знати Положення про дотримання академічної доброчесності в НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ". Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки.
  • Положення про дотримання академічної доброчесності в НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ". затверджується педагогічною радою та вводиться в дію наказом директора.
  • Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради НВК та вводяться в дію наказом директора.

Основні принципи академічної доброчесності:

  • старанність, самостійність у навчанні;
  • відповідальність за власні вчинки і чесне здобуття оцінок;
  • толерування думок інших, взаємоповага та підтримка;
  • гідна та моральна поведінка під час навчального процесу та поза ним.

До порушень академічної доброчесності належать:

  • плагіат;
  • списування;
  • хабарництво;
  • фальсифікація результатів досліджень;
  • необ'єктивне оцінювання;
  • здавання іспитів підставними особами.

Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:

  • знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;
  • випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;
  • зниження якості медичного обслуговування;
  • стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;
  • гальмування розвитку економіки;
  • країна втрачає авторитет у світі.

Чому академічна доброчесність важлива:

  • забезпечує довіру до результатів навчання;
  • передбачає здобуття власних знань і розвиток власних здібностей;

Учням треба наголошувати, що коли вони списують чи дають списати комусь - розвиток неможливий.

  • забезпечує чесний вступ до університету, а потім - гарну роботу;
  • зараз світ глобалізований: щоби навчатися за кордоном, потрібно дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:

  • Ідентифікуйте проблеми.Якщо є учні чи класи, які не дотримуються принципів академічної доброчеснотсі, треба говорити і з учнями, і з класними керівниками.
  • Залучіть усіх зацікавлених. Це може бути учнівське самоврядування чи батьки, які хочуть стати на захист академічної доброчесності. Також це можуть бути всі педагоги, які підтримують ці ідеї.
  • Обговоріть і створіть положення про дотримання академічної доброчесності, затвердіть його у школі, щоби можна було на нього посилатися. Для цього варто звернутися до законів "Про освіту" і "Про повну загальну середню освіту". Там прописано, що вважається порушенням академічної доброчесності та як сприяти її дотриманню.
  • Після того, як положення буде затверджено, важливо повідомити всім, які дії, згідно з ним, вважаються недоброчесними і які будуть санкції за порушення. Інколи роблять окремі положення для вчителів і учнів, але можна робити спільне.
  • Моніторинг.Важливо не тільки впроваджувати зміни, але й спостерігати за ними: дивитися, яка динаміка дотримання чи недотримання правил, і реагувати.
  • Оцініть та перегляньте політики.
  • Якщо ваша школа не має розроблених політик - питання академічної доброчесності можна проговорювати в межах уроків.

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started