Спеціальна навчально-виховна установа


Освіта - найважливіше із земних благ,
якщо вона найвищої якості.
Інакше вона абсолютно даремна.
Дж. Р. Кіплінг 

Освіта ХХІ століття - це освіта для людини. Її стержень - розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
Інтеграція й глобалізація соціальних, економічних і культурних процесів, які відбуваються у світі, перспективи розвитку української держави на найближчі два десятиліття потребують випереджувального глибокого оновлення системи освіти. ХХІ століття - це час переходу до високотехнологічного, інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього покоління набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу держави.
Основна мета перспективного планування - визначення стратегії розвитку навчального закладу на два роки (2021-2023 рр.), створення життєздатної системи безперервного навчання, виховання з метою досягнення високих освітніх рівнів, формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, системою наукових знань про природу, людину, суспільство, почуттям національної свідомості, готової до професійного самовизначення на основі: засвоєння обов'язкового змісту загальноосвітніх програм із урахуванням диференціації, системності, інтегрованості, науковості, розвиваючого характеру навчання;єдності навчання і виховання;умов для розвитку здібностей і творчості, готовності до подальшої освіти та самостійної трудової діяльності;патріотичних почуттів, громадської позиції, власної гідності, відповідальності за свої дії, поваги до прав і свобод людини, любові до Батьківщини, своєї родини, оточуючого середовища.У стратегічному плані навчальний заклад має закласти фундамент для формування демократичного суспільства, яке визнає освіченість, вихованість, культуру найвищими цінностями, незамінними чинниками соціального прогресу. Це потребує пріоритетної уваги до навчального змісту й методик, які формують світогляд, цінності культури, уміння самостійно учитися, критично мислити, користуватись комп'ютером, здатність до самопізнання і самореалізації особистості в різних видах творчої діяльності, вміння і навички, необхідні для життєвого і професійного вибору.
Стратегічна місія закладу
Створення умов для всебічного розвитку особистості, творчої самореалізації учнів; забезпечення якісної освітньої підготовки учнів на рівні державних освітніх стандартів з метою здобуття їхньої конкурентоспроможності, працевлаштування, самовизначення.
Зосередженість на потребах розвитку і виховання учнів передбачає пряму залежність проектування змісту і методичного забезпечення від вікових та індивідуальних особливостей дітей. Основою всіх перетворень має бути реальне знання дитячих можливостей, прогнозування потреб найближчого розвитку особистості. Саме на цьому ґрунтується застосування особистісно орієнтованих педагогічних технологій.
У зв'язку з цим, актуальним завданням педагогічного колективу є формування в учнів компетенцій:
• бути гнучким, мобільним, уміти інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці;
• критично мислити;
• використовувати знання як інструмент для розв'язання життєвих проблем;
• генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення й відповідати за них;
• володіти комунікативною культурою, вміти працювати в команді;
• уміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій та уникати їх;
• цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації у професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави;
• уміти здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку й самовдосконалення;
• бережливо ставитися до свого здоров'я і здоров'я інших як найвищої цінності;
• бути здатним до власного вибору з численних альтернатив, що пропонує сучасне життя.
Поетапне введення учнівської молоді до різноманітних сфер життєдіяльності та спілкування, оволодіння нею компетенціями у найголовніших сферах людського життя є незаперечною вимогою часу.
Пріоритетними принципами діяльності педагогічного колективу закладу є:
демократизація (у принципах управління - співробітництво, партнерство, взаємоповага, взаємодопомога; колегіальність у прийняті управлінських рішень);
гуманізація (гармонізація стосунків між усіма учасниками педагогічного процесу; створення сприятливих умов для творчої самореалізації усіх суб'єктів навчально-виховного процесу; утвердження особистості як найбільшої цінності у суспільстві; діяльність за принципом - учитель не просить, а пропонує; створення умов не лише для реалізації цілей освітньої організації, але й для професійного росту працівника, його самовираження, особистісного вдосконаленя);
модернізація (інтенсивне використання в розвитку теорії та практики управління соціально-педагогічними системами інформаційно-комунікативних технологій);
диференціація і мобільність (створення умов для становлення багатопрофільного, варіативного навчання; обізнаність керівника з розвитком світового і, зокрема, європейського освітнього простору й адекватна реакція на процеси реформування національної школи; створення сприятливих умов для орієнтації учнів на певну майбутню професійну діяльність через врахування індивідуальних особливостей, інтересів і потреб учнів);
забезпечення практичної спрямованості освіти орієнтація змісту навчально-методичних матеріалів на практичне застосування учнями
теоретичних знань і вмінь для життя та діяльності в реальному суспільстві; формування вміння самостійно аналізувати різноманітні ситуації, що виникають у навчально-виховному просторі, вміння приймати рішення і діяти в правовому полі
інтегрованість (міждисциплінарність) передбачає, що у процесі навчання школярів враховуються існуючі міжпредметні зв'язки з базових шкільних предметів: історії, права, географії, економіки, художньої культури, так і математики, фізики, біології тощо;
перспективність (забезпечення випередження в змісті навчання у відповідності з сучасними потребами суспільної практики).
Для реалізації завдань школа має всі належні умови:
- загальні навчальні, методичні надбання;
- досвід роботи педколективу в умовах впровадження інновацій та сучасних методик, технологій;
- високий фаховий, моральний та культурний потенціал педагогів;

Пріоритетними напрямками роботи школи є такі напрямки:

  • Освітнє середовище
  • Освітній простір виховної діяльності
  • Педагогічна діяльність
  • Управлінська діяльність


Освітнє середовище закладу освіти

Завдання:
забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
формування розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
Шляхи реалізації
  • Постійно підтримувати в належному стані приміщення й територію закладу освіти з метою створення безпечних і комфортних умов для навчання та праці.
  • Поповнення школи відповідним навчальним обладнанням, необхідним для реалізації освітніх програм.
  • Збереження та збільшення контингенту учнів
  • Постійно дотримуватися здобувачами освіти і працівниками закладу вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
  • Планувати й реалізовувати програми щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі освіти.
  • Забезпечувати дотримання правил поведінки, етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини учасниками освітнього процесу в закладі освіти
  • Пристосувати освітнє середовище для мотивації здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.
Педагогічна діяльність

Завдання:

  • Забезпечення ефективної, постійно-діючої системи безперервної освіти педагогів;
  • забезпечення сприятливих та комфортних умов організаційно-педагогічної, методичної роботи;
  • оптимізація системи дидактичного та матеріально-технічного забезпечення навчально-виховного процесу;
  • удосконалення освітньої платформи для дистанційної освіти налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їхніми батьками, працівниками закладу освіти.

Шляхи реалізації

  • Організовувати освітній процес на засадах дитиноцентризму;
  • Використовувати інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі, створювати й використовувати цифрові освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо).
  • Здійснювати інноваційну освітню діяльність, брати участь в освітніх проєктах, залучатися до роботи як освітні експерти, підвищувати власну професійну майстерність і кваліфікацію.
  • Постійно діяти на засадах педагогіки партнерства, співпрацювати з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечувати постійний зворотній зв'язок.
Освітній простір виховної діяльності
Завдання:Сприяння розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу;забезпечення умов для духовно-творчого розвитку особистості кожного учня на основі вивчення духовних цінностей української культури;допомога в самопізнанні, самоактуалізації, самореалізації, самовизначеності;формування особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я;

Шляхи реалізації

  • - Виховання соціально-активної та комунікативної особистості з високим рівнем духовності та моралі;
  • - здійснювати соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.
  • - створити оптимальні умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
  • - впроваджувати активні форми виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та прийомів;
  • - залучення батьків до участі у проєктах.
Реалізація виховних проектів
Управлінська діяльність
Завдання:
управління якістю освіти на основі нових інноваційних технологій;
забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти;
виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості;
створення атмосфери спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку усіх учасників освітнього процесу;
партнерство з батьками
Шляхи реалізації
  • Прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу.
  • Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішної реалізації їхнього творчого потенціалу.
  • Підтримка постійних зв'язків із громадскістю.
  • Використання сайту закладу освіти, соціальних мереж для формування іміджу закладу освіти.
  • Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їхнього фахового рівня.
  • Розкриття творчого потенціалу та підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.
  • Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
Очікувані результати
Створення безпечного комфортного освітнього середовища для розвитку особистості учня та прояву професійної активності педагога;
Ініціативний, умотивований вчитель налаштований на професійне вдосконалення;
Відповідність рівня навченості учнів Державному стандарту якості загальної середньої освіти;
Утвердження командного стилю управління, домінування в організаційній культурі закладу принципів взаємодії, співпраці;

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started