Спеціальна навчально-виховна установа

ЗВІТ SELFIE  НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ступенів - ДНЗ"           Рівень базової середньої освіти SELFIE 2022-2023, session 2


Академічна доброчесність


Основні принципи академічної доброчесності:

  • старанність, самостійність у навчанні;
  • відповідальність за власні вчинки і чесне здобуття оцінок;
  • толерування думок інших, взаємоповага та підтримка;
  • гідна та моральна поведінка під час навчального процесу та поза ним.

До порушень академічної доброчесності належать:

  • плагіат;
  • списування;
  • хабарництво;
  • фальсифікація результатів досліджень;
  • необ'єктивне оцінювання;
  • здавання іспитів підставними особами.

Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:

  • знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;
  • випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;
  • зниження якості медичного обслуговування;
  • стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;
  • гальмування розвитку економіки;
  • країна втрачає авторитет у світі.

Чому академічна доброчесність важлива:

  • забезпечує довіру до результатів навчання;
  • передбачає здобуття власних знань і розвиток власних здібностей;

Учням треба наголошувати, що коли вони списують чи дають списати комусь - розвиток неможливий.

  • забезпечує чесний вступ до університету, а потім - гарну роботу;
  • зараз світ глобалізований: щоби навчатися за кордоном, потрібно дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:

  • Ідентифікуйте проблеми.Якщо є учні чи класи, які не дотримуються принципів академічної доброчеснотсі, треба говорити і з учнями, і з класними керівниками.
  • Залучіть усіх зацікавлених. Це може бути учнівське самоврядування чи батьки, які хочуть стати на захист академічної доброчесності. Також це можуть бути всі педагоги, які підтримують ці ідеї.
  • Обговоріть і створіть положення про дотримання академічної доброчесності, затвердіть його у школі, щоби можна було на нього посилатися. Для цього варто звернутися до законів "Про освіту" і "Про повну загальну середню освіту". Там прописано, що вважається порушенням академічної доброчесності та як сприяти її дотриманню.
  • Після того, як положення буде затверджено, важливо повідомити всім, які дії, згідно з ним, вважаються недоброчесними і які будуть санкції за порушення. Інколи роблять окремі положення для вчителів і учнів, але можна робити спільне.
  • Моніторинг.Важливо не тільки впроваджувати зміни, але й спостерігати за ними: дивитися, яка динаміка дотримання чи недотримання правил, і реагувати.
  • Оцініть та перегляньте політики.
  • Якщо ваша школа не має розроблених політик - питання академічної доброчесності можна проговорювати в межах уроків.

СХВАЛЕНО                                                                                                   ЗАТВЕРДЖЕНО

Педагогічною радою                                                                                     Директор

НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ"                                                       НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ"

Протокол №_____від _________2022 р.                                            _ ______________ Оксана ВАСИЛЬЦІВ

                                                                                                                             Наказ №_______ від _________2022 р.



Положення

про дотримання академічної доброчесності в НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ"

Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області

І. ЗАГАЛЬНІПОЛОЖЕННЯ

  • Положення про дотримання академічної доброчесності (далі- Положення) в НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ" Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі - НВК) встановлює етичні принципи та визначені Законом України «Про освіту» правила, якими мають керуватися учасники освітнього процесу (педагогічні працівники, здобувачі освіти, батьки) під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності.
  • Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Цивільного кодексу України, Статуту НВК, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ", Правил внутрішнього розпорядку для працівників НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ" та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України.
  • Метою Положення є забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

ІІ. ПОНЯТТЯ ТА ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

  • Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених Законом України «Про освіту» та іншими законами України правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
  • Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п.4 Закону України «Про освіту» вважається:

академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю)власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання,зокрема підчас оцінювання результатів навчання;

обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обманує, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

необ'єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

  • Академічна доброчесність упроваджується через систему принципів: законності, професіоналізму, чесності, відповідальності, прозорості, толерантності.

ІІІ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

  • Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об'єктивне оцінювання результатів навчання.
  • Дотримання академічної доброчесності здобувачам освіти передбачає:
  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень ,відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
  • Дотримання академічної доброчесності батьками здобувачів освіти (або особами, які їх замінюють) передбачає:
  • виховання в дітей поваги до прав і свобод однокласників та вчителів;
  • виховання відповідального ставлення до власного фізичного та психічного здоров'я;
  • виховання поваги до державної мови та державних символів України, усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, Статуту ліцею, Правил внутрішнього розпорядку;


ІV. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ   АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

  • За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
  • відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
  • позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
  • За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
  • повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
  • повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
  • відрахування із школи.

V.КОМІСІЯ З ПИТАНЬ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

  • Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається Комісією з питань академічної доброчесності з урахуванням вимог Закону України «Про освіту» та інших спеціальних законів.
  • Комісія з питань академічної доброчесності (далі-Комісія) -це незалежний орган, що діє в НВК з метою забезпечення моніторингу дотримання членами шкільної спільноти морально-етичних та правових норм цього Положення.
  • До складу Комісії входять голова, заступник голови, секретар, представники Піклувальної ради НВК, учнівського самоврядування та педагогічного колективу. Склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Голова, заступник голови та секретар Комісії обираються з числа осіб, що входять до неї. Термін повноважень Комісії-1 рік.
  • Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
  • ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
  • особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
  • знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
  • оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
  • ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  • Учасники освітнього процесу (педагогічні працівники, здобувачі освіти, батьки або особи, що їх замінюють) мають знати Положення про дотримання академічної доброчесності в НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ". Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки.
  • Положення про дотримання академічної доброчесності в НВК "Вівнянський ЗНЗ І-ІІ ст - ДНЗ". затверджується педагогічною радою та вводиться в дію наказом директора.
  • Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради НВК та вводяться в дію наказом директора.

Your Title

This is where your text starts. You can click here and start typing. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem.

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started